Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /inc/lib/connection/mysql_sql_connection.php on line 31
Jakie ćwiczenia pomagają utrzymać nogi w dobrej „formie”? - Zadbaj o nogi - Diosminex

Jakie ćwiczenia pomagają utrzymać nogi w dobrej „formie”?

Dobierając rodzaj aktywności fizycznej przede wszystkim należy pamiętać o ogólnym stanie zdrowia i indywidualnej kondycji. Ćwiczenia trzeba dopasować do obecnych możliwości, tak by nie przysporzyć sobie więcej kłopotów ze zdrowiem niż korzyści.
Jakie ćwiczenia pomagają utrzymać nogi w dobrej „formie”?

Dobierając rodzaj aktywności fizycznej przede wszystkim należy pamiętać o ogólnym stanie zdrowia i indywidualnej kondycji. Ćwiczenia trzeba dopasować do obecnych możliwości, tak by nie przysporzyć sobie więcej kłopotów ze zdrowiem niż korzyści. Pamiętaj również o odpowiednim dobiorze stroju i obuwia, tak by nie uciskały naczyń krwionośnych i nie blokowały przepływu krwi w stronę serca.

 

Jaki sport wybrać?

Szukaj takiej aktywności fizycznej która najlepiej pobudzi krążenie w dolnych partiach Twego ciała i jednocześnie sprawi Ci przyjemność oraz pozwoli się zrelaksować. Wśród nich znajdują się m.in.:

  • jazda na rowerze
  • bieganie
  • marsz (dla osób o słabszej kondycji lub ze sporą nadwagą)
  • aerobik
  • pływanie (głównie techniki intensywnie wykorzystujące pracę nóg)
  • aqua-aerobik
  • spinning
  • taniec

 

Jakie ćwiczenia można wykonywać codziennie w domu i pracy?

Ponieważ nie każda z nas ma możliwość zorganizować sobie czas na konkretne treningi, dlatego warto pamiętać właśnie o takich drobnych ćwiczeniach które możemy wykonać w przerwie w pracy, czy odpoczywając w domu. Plusem takich ćwiczeń jest niewątpliwie brak konkretnego planowania czasu i nakładów finansowych.

  • Spacer po schodach – nawet w pracy warto zrobić sobie czasem chwilkę przerwy i przejść się po schodach wspinając się przy tym wysoko na palcach i mocno napinając mięśnie łydek i stóp.
  • Wspinanie się na palce i powolne opuszczanie – ćwiczenie najlepiej jest wykonywać w minutowych seriach, opierając się dłońmi o ścianę, by łatwiej było zachować równowagę. W momencie unoszenia na palce przytrzymaj przez chwile napięcie łydek.
  • Rowerek w pozycji leżącej – leżąc na plecach wykonuj ugiętymi nogami kołowe ruchy, jak przy pedałowaniu na rowerze. Ćwiczenie zawsze wykonuj w trzech seriach, zaczynając od 10 okrążeń w serii. Później stopniowo możesz zwiększać ilość okrążeń.
  • Ćwiczenie stopami – siedząc np. przy biurku możesz postawić stopy płasko na podłodze i na przemian unosić napięte palce i pięty do góry, możesz też prostować na przemian nogi wyciągając jak najdalej wyprostowane palce. Pamiętaj, że jak każde ćwiczenie najlepiej jest wykonywać to w seriach po kilkanaście powtórzeń.


W jaki sposób możemy zadbać o nasze nogi?

W jaki sposób możemy zadbać o nasze nogi?

Kiedy twoja praca wymaga wielogodzinnego siedzenia, bądź stania niemalże w jednym miejscu, znajdź w ciągu dnia chociaż 30 min na aktywność fizyczną. 

więcej

Poznaj proces powstawania żylaków

Poznaj proces powstawania żylaków

Choć początkowe objawy związane z niewydolnością żylną zdają się być błahe, to powinny wzbudzić naszą czujność.

więcej

Przewlekła niewydolność żylna i przyczyny jej powstawania

Przewlekła niewydolność żylna i przyczyny jej powstawania

Przewlekła niewydolność żylna jest bardzo powszechnym schorzeniem dotykającym niemal połowę dorosłego społeczeństwa. 
 

więcej